20150904

Atelier Open Huis Expositie - Wilna S.H. Wijnstra - Diemer


Wilna Wijnstra schildert met postzegels.
In de afgelopen twintig jaar maakte Wilna een indrukwekkende serie kunstwerken. Het lijken schilderijen, maar van dichtbij zie je dat ze zijn opgebouwd uit honderden stukjes postzegels. Ze exposeert haar werk regelmatig op plekken waar postzegelliefhebbers komen. Maar haar kunst verdient een veel breder publiek. De vaak fijne, klassieke en met liefde gemaakte werken, zijn zeer de moeite waard om in het echt en van dichtbij te bewonderen.   
Wilna werkt met veel gevoel voor kleur en compositie. Haar werkwijze getuigt van vakmanschap: “Ik teken een afbeelding op stevig papier. Op doorzichtig papier trek ik hiervan een klein gedeelte over. Ik houd hier de gewenste kleur postzegel onder en als ik al schuivende het mooiste plekje zie, knip ik beide papiertjes tegelijk uit. Dit stukje postzegel plak ik dan op en ga zo verder. Als de afbeelding is ingevuld, accentueer ik de lijnen en breng hier en daar een streepje aan.”
Op 18, 19 en 20 september organiseert Atelier Open een huisexpositie waar we een selectie van haar werk laten zien. Het pronkstuk is een groot werk, waar de kunstenares drie jaar mee bezig is geweest. Voor dit werk liet zij zich inspireren door een Art Nouveau mozaïek tableau, dat zij in Antwerpen zag.
Op vrijdag 18 september is er van 17.00 tot 19.00 uur een openingsborrel. Op zaterdag 19 en zondag 20 september zijn we open van 12.00 tot 17.00 uur. Wilna is ook aanwezig en vindt het leuk om over haar werk te vertellen. Je bent van harte welkom!

Atelier Open
Jan Voermanstraat 21
1061 XA Amsterdam
Tel: 06 54755454
AGENDA CULTURAL. CíRCULO D.M.